اخبار و مقالات ساعت مچی

شش نکته که باید در مورد صنعت ساعت مچی بدانید

-فیلیپ-min

شش نکته که باید در مورد صنعت ساعت مچی بدانید

شش نکته که باید در مورد صنعت ساعت مچی بدانید نمایش ساعت Baselworld ، مهمترین رویداد در تقویم جهانی ساعت ،  این در حالی است که صنعت ساعت مچی سوئیس از طولانی ترین رکود خود از دهه 1980 بیرون آمده است.

سوئیس سالانه حدود 30 میلیون ساعت تولید می کند که 2.5 درصد ساعت های جهان است. و نیمی از بخش ساعت های گران قیمت را به خود اختصاص داده است. بیش از 95 درصد ساعت هایی که بیش از 1000 CHF (1000 دلار) قیمت دارند در سوئیس تولید می شوند.

ساعتهای لوکس ساخت سوئیس در بین خریداران محبوب است. طبق اعلام فدراسیون صنعت ساعت سوئیس ، سالانه بیش از 35 میلیون ساعت تقلبی در سراسر جهان تولید می شود که بیشتر از تعداد ساعتهای واقعی سوئیسی است. گردش مالی ساعت های تقلبی سالانه 1 میلیارد CHF – معادل 5 درصد از کل فروش ساعت است.

معروف ترین مارک ساعت مارکی است که بیشترین فروش را دارد.

از طرفداران رولکس می توان به راجر فدرر ، برد پیت و نیکلا سارکوزی اشاره کرد. همچنین این ساعت ساعت سوئیسی است که بیشترین فروش را در سراسر جهان دارد.

به گفته رنه وبر ، تحلیلگر بانک Vontobel ، ساعتهای رولکس در سال 2015 ، 5 میلیارد CHF ، بسیار جلوتر از Omega و Cartier (هر کدام 2 میلیارد CHF) ، درآمد داشتند.

در حالی که رولکس یک مارک جهانی شناخته شده است ، اطلاعات کمی در مورد استراتژی تجاری آن وجود دارد. این برند متعلق به بنیاد هانس ویلسدورف است.

این اعتماد توسط هانس ویلسدورف برای ماندگاری این شرکت ایجاد شد ، اما نه حساب رولکس و نه بنیاد عمومی نیست. رولکس مستقر در ژنو در بازار سهام معامله نمی کند. بنابراین نام تجاری می تواند ارتباطات خود را خارج از قوانین و شفافیت مورد نیاز سهامداران کنترل کند.

در کنار رولکس ، سه گروه بزرگ ساعت مچی بر صنعت سوئیس تسلط دارند.

–      گروه سواچ رهبر جهانی در بخش ساعت است. سهام آن در بورس اوراق بهادار سوئیس معامله

می شود ، اما حدود 40 درصد در دست خانواده و خانواده هایک بنیانگذار است.

یکی از ارکان اساسی دموکراسی در سراسر جهان مورد حمله و بررسی قرار گرفته است.

–    Richemont توسط تاجر آفریقای جنوبی یوهان روپرت ایجاد شد و سهام آن در بازارهای سهام سوئیس و آفریقای جنوبی معامله می شود.

–      LVMH اولین گروه کالاهای لوکس در جهان است که توسط تاجر فرانسوی برنارد آرنو رهبری می شود. این شرکت در پاریس مستقر است و سهام آن در بازار سهام پاریس معامله می شود.

 اوج تولید ساعت در اواخر دهه 1960 بود که 90000 نفر در 1500 شرکت مشغول به کار بودند. در آغاز دهه 1970 ، ساعتهای کوارتز ارزان تولید شده در آسیا بازار را کاملاً متحول کرد و منجر به بحران بزرگی در صنعت ساعت شد.
در اواسط دهه 1980 ، این بخش 30،000 نفر را در 500-600 شرکت مشغول به کار کرد.
ساعت سازی سوئیسی با مدل های ارزان تر و بازار انبوه مانند سواچ احیا شد. در دهه 2000 تقاضا برای مدلهای لوکس به ویژه در کشورهای در حال ظهور افزایش یافت.
در سال 2014 ، صنعت ساعت مچی و قطعاتی به ارزش 22 میلیارد تقریبا دو برابر رقم ثبت شده 15 سال قبل صادر شد و 60 هزار نفر را مشغول به کار کرد. اما طی دو سال گذشته ، عمدتا به دلیل مشکلات در آسیا ، سقوط جدیدی را تجربه کرد.بسیاری از دستاوردهای قابل توجه آنها عبارتند از اختراع ساعت مچی ، به عنوان مثال ، ایجاد Patek Philippe Caliber 89 که یکی از پیچیده ترین ساعت های مچی در جهان با 33 عارضه است و موارد دیگر چند دلیل خوب برای احترام گذاشتن به آنها است. پاتک فیلیپ در زمینه نوآوری پیشتاز بوده و یکی از ساعت سازان “ترینیتی” محسوب می شود.نام تجاری PRESTIGE:  آیا پاتک فیلیپ بهتر از رولکس است؟ پاتک فیلیپ سومین مارک شناخته شده ساعتهای ساخت سوئیس در جهان است که تنها دو مارک معتبرتر و در عین حال مشهورتر (ساعتهای امگا و رولکس) در رتبه های 2 و 1 قرار دارند.

آیا پاتک گرانتر از رولکس است؟

شش نکته که باید در مورد صنعت ساعت مچی بدانیدبسیاری هستند که جسورانه اعلام می کنند که پاتک فیلیپ “رولز رویس” ساعتهای سوئیسی است یا حتی آن را “رولکس مرد ثروتمند” می نامند.

بر اساس گزارش Interbrand ، آژانس اندازه گیری ارزش مارک و شناخت 50 مارک برتر سوئیس ، ارزش مارک پاتک فیلیپ در سال 2016 مبلغ 1،885،000،000 برآورد شد.

1 نظر در “شش نکته که باید در مورد صنعت ساعت مچی بدانید

  1. امیر گفت:

    مقاله جامعی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *