اخبار و مقالات ساعت مچی

انواع بندهای ساعت مچی

-min

انواع بندهای ساعت مچی

انواع بندهای ساعت مچی ،بسیاری از مردم این موضوع را درک نمی کنند ، اما بند ساعت مچی از نمای ساعت مچی   همان  است.  به هر حال ، دلیل اصلی داشتن ساعت فقط دیدن زمان است و بنابراین انجام این کار ممکن است.

با این حال ، بند ساعت شما است که برای یک فرد قابل مشاهده است ، نه صفحه ساعت به شما اطمینان می دهیم که یک بند ساعت خوب می تواند ظاهر ساعت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد . 

بندهای ساعت مچی به 10 مدل تقسیم بندی میشود:

  • 1. بند ناتو
  • 2. بندهای زولو
  • 3. صدف
  • 4. گروه دیده بان رئیس جمهور
  • 5. فلزی
  • 6. بند تیتانیوم
  • 7. هوانورد/گروه خلبان
  • 8. بند سرامیک
  • 9. بندهای ساعت پرلون
  • 10. تسمه های وافل
  • بند پلی اورتون

بند ناتو

این که آیا می دانید بندهای ناتو چیست یا نه ، ما مطمئن هستیم که آن را دیده اید. این یک گروه ساعت مچی مرسوم و مد روز است که از سال های دور مد بوده است و از آنجا که گروه ساعت تقریباً توسط همه علاقه مندان به ساعت مورد علاقه و ستایش قرار گرفته است ، به نظر نمی رسد که محبوبیت آن به این زودی کاهش یابد. در حالی که این بند مدرن به طور قابل توجهی فراگیر شده است ، تولید آنها را می توان به یک نقطه خاص در تاریخ پیوند داد.

بند چرمی هایتون چرم طبیعی قبل از خرید حتما بخوانید

این بند نیز همانند بند ساعت برزنتی محبوبیت خاصی بین طرفداران خود  دارد و درست  همانند آن  سبک، دارای  مقاومت  بالا  و ارزان است. از نشانه‌های بارز این بند ساعت نیز، تک قطعه‌ای  و پهن بودن آن است. جنس آن از پلاستیک و گاهی از چرم است.

تاریخ نشان می دهد که تسمه های ناتو در اصل در استاندارد وزارت دفاع بریتانیا (DefSan) در سال 1973تولید شدند. متأسفانه ، دستیابی به این بندها یک تکه آسان  نبود. سربازان باید یک فرم به نام G1098 یا به اختصار G10 را پر میکردند، پس از تأیید فرم توسط مقامات ، آنها می توانستنداین بندهای ساعت را از فروشگاه لوازم واحد خود تهیه کنند.

 در آن زمان ، بندها تنها در یک ماده و رنگ( نایلونی و خاکستری) با سگک برنجی با روکش کروم و نگهدارنده در دسترس بودند.

با این حال ، امروزه بندهای ناتو به راحتی ، هم به صورت آنلاین و هم در مغازه ها در دسترس هستند و بسیاری از مارک های برجسته ساعت از جمله Tudor ، Hamilton ، Bremont و Blancpain تسمه های G10 با ارزش خود را در دست تهیه دارند . این بندها باعث می شوند که ساعت به طور محکم روی مچ دست شما بماند و بتوانید آنها را بدون ضربه زدن به فنرهای فنری بردارید.

بندهای زولو

بندهای ساعت مچی بند زولو

در حالی که این بندهای ساعت دارای نام جالبی هستند ، اما سابقه چندانی ندارند. این اشتباه نخواهد بود که بگوییم بندهای زولو از بندهای ناتو الهام گرفته اند زیرا هر دو از نظر ظاهری شبیه به هم هستند. با این وجود ، چند تفاوت اما قابل توجه وجود دارد که باعث می شود گروه های زولو از گروه های تماشا ناتو متمایز شوند .

انواع بندهای ساعت مچی

اول از همه ، بندهای زولو از مواد ضخیم تری از چرم یا نایلون ساخته شده اند که به افزایش قدرت ، قابلیت اطمینان و دوام ساعت کمک می کند . با این حال ، جنبه منفی این بندها این است که ممکن است بین میله های فنری برخی از ساعت های شما به خوبی جا نیفتد. بنابراین ، قبل از انتخاب بندهای زولو ، مطمئن شوید که آنها به خوبی با ساعت انتخابی شما هماهنگ هستند .

بندهای صدف

انواع بندهای ساعت مچی بند صدف

این بند ساعت است که توسط رولکس در دهه 1930 معرفی شد. و روزی که صدف وارد بازار شد ، صنعت ساعت مچی را به سطح کاملاً جدیدی رساند. این طراحی پیوند سه تکه را به طرز زیبایی به نمایش می گذارد که این بند ساعت فلزی را به حداقل می رساند. داشتن این بند ساعت در مجموعه شما واقعاً سرمایه گذاری شایسته ای خواهد بود. 

در حالی که به طرز چشمگیری از هر نظر جذاب است ، اما چیزهای بیشتری از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. در باره تمیز کردن بند ها در مقاله

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی کامل توضیح داده شده

 در بین مردم مشاهده شده است که نوار وسط بزرگ صدف پیوندهای آن را بسیار قوی می کند. علاوه بر این ، استحکام آن احتمال کشیدگی و شکستن ساعت را کاهش می دهد . دلیل دیگری که به دوام بند کمک می کند تعداد محدود پیوندهای آن است.یکی دیگر از ویژگی‌های  این نوع  بند که می توان به آن اشاره کرد این است که در همه  مکان‌ها و موقعیت‌ها قابل استفاده است.

گروه دیده بان رئیس جمهور یا بند پرزیدنت

انواع بندهای ساعت بند رولکسیاین نوع بند برای اولین بار توسط کمپانی رولکس نام‌گذاری و به بازار عرضه شد. جالب است بدانید که کمپانی رولکس طرح این بند را از روی دستبند طلای رئیس جمهور آمریکا(جنرال آیزنهاور) الهام  گرفته است.

بند پرزیدنت کاملا مجلسی و مجلل و مناسب استایل‌های رسمی است. رئيس جمهور گروه دیده بان ، نسخه ای مجلل و ارتقا یافته از دستبندهای Oyster و Jubilee ، نام خود را از دوایت دی آیزنهاور ، سی و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده گرفته است. گفته شده است که سازنده رولکس ارائه رئیس جمهور سابق آمریکاسازمان دیده بان باندبه عنوان یک نشانه احترام و قدردانی او بوده است.

بندهای فلزی

بند فلزی ساعت انواع گوناگونی دارد که بسته به نوع فلز به کار برده شده در آن‌ها با هم تفاوت دارند. در واقع  ضد حساسیت، ضد خش و ضد آب بودنشان آن‌ها را از همه نوع بند ساعتی متمایز ساخته است. بر همین  اساس  با  قیمت‌های  متفاوتی  عرضه  می‌شود.

بندهای ضد حساسیت این بندها از 318 شروع میشود کههر چه این عدد بالاتر برود قدرت آنتی الرزیک شدن فلز را بالا میبرد. انواع بندهای ساعت مچی

بند تیتانیوم

بند ساعت تیتانیوم درخشنده تر و  ضد حساسیت است. نقطه ذوب بالای آن باعث شده که به آسانی شکل نپذیرد به همین جهت از زمره بندهای گران قیمت است به همین دلیل جز مقاوت بالا، محسوب  می شود. درعین حال به راحتی با دستان شما انس گرفته و جلوه خاصی به استایل شما می‌بخشد.

بند سرامیکی

انواع بندها بند سرامیکی

هنگامی که از سرامیک صحبت به میان می‌آید اولین خصوصیتی که به ذهن می‌رسد سنگینی آن است اما بر خلاف تصورات ما بند سرامیکی به کار برده شده در ساعت‌های مچی بسیار سبک است و تنها مشکل آن شکننده بودن آن در مقابله ضربه است و البته قیمت بالای این جنس از بند سرامیکی هست.

هوانورد/گروه خلبان

انواع بندهای ساعت مچی بند خلبانی

بند ساعت هوانورد/گروه خلبان  توسط نیروی هوایی آلمان در جنگ جهانی دوم رواج یافت. هدف از این نوع چرم ساعت مچی گروه برای کمک به خلبانان در شناخت زمانی که در مناطق جنگی بود. اولین نسخه این بند ساعت بسیار طولانی بود تا بتواند کت خلبانان را در خود جای دهد . با گذشت زمان ، پرچ هایی نیز به اطراف لنگ ها اضافه شد تا از افتادن ساعت جلوگیری شود. در حالی که استفاده از این پرچ ها زائد شده است ، جذابیت زیبایی ساعت را افزایش می دهند .

همچنین بخوانید : نکاتی کاربردی برای انتخاب ساعت مچی

ساعتهای طراحی شده برای این نوع بندها نیز بسیار زیاد بودند. با توجه به هدف ایجاد این بندهای ساعت ، بندهای ساعت خلبانی هنوز برای خلبانان ایده آل است. آنها با ساعتهای آزمایشی طراحی شده توسط IWC ، Laco ، Stowa و Hamilton بسیار خوب کار کرده اند.

بند وافل (پلاستیکی)

انواع بندهای ساعت مچی بند پلاستیکیبندهای وافل که توسط شرکت Seiko اختراع شد ، به همین دلیل موفق ترین موجودی این شرکت نام گرفت. این بند های لاستیکی در اوایل دهه 70 به نمایش درآمد و فوراً محبوب شدند.

به ویژه در بین سربازان ویتنامی. هنگامی که ارتش ویتنام پس از جنگ به خانه بازگشت ، این بندهای ساعت ضد آب و تنفس پذیر ، مورد توجه سریع بندهای پلاستیکی قرار گرفتند.

بند پرلون

پرلون بند ساعت مانند بندهای گرمسیری در دهه 60 مورد توجه قرار گرفت. بندهای پرلون به دلیل ضخامت مواد نایلونی خود به راحتی قابل تشخیص هستند. این نخ های نایلونی به هم پیچیده شده و بافیده شده بند ساعت رابا دوام تر می کند. اگرچه تسمه های پرلون دارای الگوهای تنگ سه بعدی هستند ، اما تنفس معقول را امکان پذیر می سازند. 

انواع بندهای ساعت مچی بند پرلون

بند پلی اورتان

این بند ساعت از پلاستیک فشرده ساخته شده است بسیار سبک و قابل انعطاف و مقاوم در برابر ضربه هستند. مناسب محیط‌ های آبی همانند استخر یا دریا می‌باشند و همانند بند های پلاستیکی ارزان قیمت‌اند؛ ساعت‌هایی با بند پلی اورتان به راحتی در دسترس همه قرار دارد. ورزشکاران از طرفداران اصلی این نوع از بند ساعت مچی هستند.و بیشتر در ساعت مچی های کاسیو از این نوع بند ها استفاده میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *