اخبار و مقالات ساعت مچی

ویژگیهایی کلی ساعت مچی

-های-ساعت-مچی-min

ویژگیهایی کلی ساعت مچی

ویژگیهایی کلی ساعت مچی یک ساعت مچی از ویژگیهای مختلفی تشکیل شده است که در هر مدل و هر برند نسبت به سبک و سیام استفاده از آن متغییر است از یک تا چند ویژگی در هر ساعت مچی میتواند وجود داشته باشد.

کرنوگراف (سرعت سنج): این ویژگی که یکی از رایجترین ویژگیهای ساعت مچی است و در اکثر مدل ها تولید میشود برای گرفتن زمان مشخصی میباشدکه بادکمه استارت شروع بکار میکند و با فشار دادن دکمه استاپ زمان گرفته شده را میتوان محاسبه کرد که توضیح دقیق کرنوگراف در مقالات دیجی آنتایم موجود میباشد.

دماسنج (Thermometer):از دماسنج برای اندازه گیری دمای خارج استفاده می شود.دما با دقت 0.1 درجه سانتی گراد نمایش داده می شود
دماسنج می تواند دامنه ای از -10 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد را اندازه گیری و نمایش دهد.دما سنج

یک دماسنج کوچک و جمع و جور که روی صفحه ساعت شما می لغزد ، به شما امکان می دهد دما را با یک نگاه سریع بشناسید. هنگامی که دماسنج واقعی مستقیماً در معرض محیط قرار می گیرد (برخلاف دماسنجهایی که بخشی از دستگاههای غواصی شما هستند و حسگر دما در زیر لنز فرو رفته است) ، این دماسنج یک دمای دقیق و سریع به شما نشان می دهد. وقتی غواصی ندارید می توانید نظر یک غواص را جلب کرده و نحوه اندازه گیری ترموکلاین را توضیح دهید. دماسنج دارای یک سوزن نارنجی روشن با قرائت عددی 20 درجه فارنهایت با علائم نشانگر نارنجی روشن است. دما سنج قرائت دما از 0 درجه فارنهایت تا 120 درجه فارنهایت را با نشانگرهای نشانگر 5 درجه فراهم می کند.

عمق سنج (depth gauge):اگر غواصی یک ورزش تفریحی پرطرفدار است ، یک فعالیت خطرناک است که باید به درستی آماده و نظارت شود. اگر یک غواص خیلی سریع صعود کند ، این می تواند منجر به بیماری رفع فشار شود که می تواند دردناک و تهدید کننده زندگی باشد.

با افزایش عمق ، اثرات فیزیولوژیکی بیشتر می شود. یک ساعت غواصی قابل اعتماد و یک سنسور عمق قطعات اساسی غواصی هستند که برای نظارت بر عمق و پیگیری مدت زمان یک ماجراجویی در زیر آب طراحی شده اند.

به طور سنتی ، غواصان از یک ساعت غواصی و یک اندازه گیری عمق برای محاسبه زمان رفع فشار در اعماق داده شده استفاده می کردند. اگرچه امروزه بسیاری از غواصان غواصی با رایانه را انتخاب می کنند ، برخی هنوز از اندازه گیری عمق مکانیکی استفاده می کنند ، حتی اگر فقط به عنوان نسخه پشتیبان تهیه شود.ا ایجاد فشار ، هوای کانال فشرده می شود و آب به کانال می ریزد. عمق در مقیاس اطراف صفحه به لطف جدا شدن هوا و آب خوانده می شود.

فشار سنج (barometric) :فشارسنج ابزاری علمی است که برای اندازه گیری فشار اتمسفر استفاده می شود ، . جو لایه های هوا است که به دور زمین پیچیده شده است.فشار سنج

آن هوا دارای وزنی است و هنگامی که گرانش آن را به زمین می کشد ، به هر آنچه لمس می کند فشار می آورد. فشارسنج ها این فشار را اندازه گیری می کنند.خواندن فشارسنج 30 اینچ (Hg) طبیعی تلقی می شود. فشار قوی  می تواند تا 30.70 اینچ ثبت شود ، در حالی که فشار کم همراه با طوفان می تواند به زیر 27.30 اینچ برسد.

ویژگیهایی کلی ساعت مچی : برای کوهنوردان علاوه بر دیگر وسایل های مناسب کوهنوردی استفاده از ساعتی با مشخصه فشار سنج با کیفیت بالا، از اهمیت بالایی برخوردار است. این ساعت ها به طور معمول با اختصار کلمه ABC (ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما) مورد استفاده قرار می گیرند.

فشارسنج در ساعت های دیجیتالی، فشار را به صورت خودکار هر دو ساعت یکبار اندازه گیری می کند و نمایش فشار جو و فشار فعلی را به صورت گرافیکی نشان می دهد. وقتی اندازه گیری های بعدی را پس از حرکت انجام می دهید، مجدد فشار سنج ساعتتان را هم چک کنید. لازم به ذکر است که در ساعت های مکانیکی ، از طریق پمب های مخفی در کناره بدنه ساعت ، میزان فشار وارد شده سنجش و بر روی صفحه نمایشگر ساعت مشاهده میشود.

دو زمانه (Dual time): ساعت مچی های دو زمانه برای تنطیم دو کشور روی یک ساعت مچی هستند که میتواند از ترکیب ساعت دیجیتال و آنالوگ باشد.

ساعت مچی دو زمانه فقط برای داشتن دو یا سه زمان به طور همزمان میباشد این مدل ساعت مچی ها نیاز به تامبن انرژی بیشتری هست به همین دلیل از یک تا چند موتور درون این ساعت مچی ها استفاده میشود

ارتفاع سنج (Altimeter) :ارتفاع سنج ارتفاع را در مکان فعلی شما براساس تغییرات فشار جوی انباشته اندازه گیری شده توسط سنسور فشار تعیین می کند. تنظیم ارتفاع سنج در مکانی که قبل از شروع صعود از ارتفاع داشتید را در نظر داشته باشین.

ساعتهای GPS با فشار سنج فشار هوا را برای محاسبه تغییرات ارتفاع و ارتفاع اندازه گیری می کنند. به طور کلی ، فشار هوا هنگام صعود کمتر و هنگام نزول بیشتر می شود. ساعت ارتفاع فعلی شما را بر اساس: فشار هوای اطراف شما محاسبه می کند.

تولید محدود (LIMITED EDITION) : این تلفظ برای ساعت مچی هایی بکار میرود که به تعداد در کل جهان ساخته شده است.بهترین ساعتهای محدود عرضه شده اخیر – امگا ، Breitling ، Czapek میباشند.

مارک هایی که بیش از 100000 ساعت در سال تولید می شوند (بعضی اوقات حتی نزدیک به یک میلیون) با نسخه محدود 500 قطعه ، تولید میشوند و با نام تولید محدود.در مورد ساعت های برند های لاکچری لازم است بدانید ، به دلیل صرف اقتصادی تنها یک نمونه از مدل تولید محدود را رونمایی کرده و برای تولید تعداد دیگر آن محصول به سفارش انجام میشود.

تایمر – تایمر صدا دار(Timer): طرز کار این ویژگی شاید به نظر با ویژگی کرنومتر یا کرنوگراف یکی باشد اما شما زمانی اهمیت آن را متوجه میشوید که نخواهید حتی 10/1 ثانیه وقتتان از دست برود . نحوه استفاده از این ویژگی به این صورت است که شما یک تایم را برای انجام کاری در نظر خواهید گرفت برای مثال (1:53” ) و تایمر شروع به شمارش معکوس میکند تا زمانی که به شما (00:00) را نشان دهد و شما وقتتان به پایان میرسد . در مدل هایی که تایمر صدا دار دارند ، هنگامی که تایم شما به پایان میرسد با نواخته شدن یک صدای کوتاه بوق به شما هشدار خواهد داده شد.

نمایش حالت ماه یا تقویم دوم (MOONPHASE) :وقتی داخل صفحه ساعت شما علامت ماه داشته باشد ساعت مچی شما دارای نمایش ماه میباشد که حالت های مختلف ماه را به شما نشان خواهد داد.

از کمترین حالت شکل ماه تا پرترین حالت شکل ماه که نشان دهنده اوایل یا اواسط ماه میباشد. و البته در مواقعی جزر و مد را هم میشود با این ویژگی محاسبه کرد.

اکو درایو: برای عملکرد صحیح قسمت های گوناگون ساعت ، از جمله دریافت سیگنال زمان، آلارم ها، سنسورها و نور پس زمینه، نیاز به قدرت زیادی دارد . این نوع موتور از انرژی نور برای تغذیه استفاده میکند که این نور لزوما نور طبیعی نمیباشد و با نور های دیگر و کم نیز میتواند شارژ شود . همچنین دارای طول عمر بیشتری میباشند که یکی از حُسن های این نوع باتری ها هستند.

بلوتوث (Bluetooth) : به کمک ویژگی بلوتوث در ساعتتان، قادر خواهید بود تا آن را بروز نگه دارید و حتی می توانید به وسیله ی نرم افزار مخصوص همان ساعت که تهیه شده برای سیستم عامل های اندروید و iOS ، به صورت دستی، ساعت را از طریق تلفن همراه هوشمند خود تنظیم نمایید. همچنین به وسیله ی نرم افزار های مختلفی که برای هر ساعت ممکن است متفاوت باشد، عملکرد های مختلف نیز خواهید داشت. ویژگی بلوتوث هم در ساعت های آنالوگ و هم دیجیتال به کار برده میشود ، کافیست نرم افزار مخصوص را بر روی گوشی خود نصب کرده تا نتیجه فعالیت های ساعتتان را بر روی نرم افزار گوشیتان مشاهده کنید. ویژگیهایی کلی ساعت مچی

جی پی اس (GPS) :ساعتهای GPS اغلب برای اهداف ورزشی و تناسب اندام استفاده می شود. این ویژگی ممکن است برای یک ورزش خاص یا هدف دیگری طراحی شده باشد یا حالت ها و ویژگی هایی را برای چندین حالت فراهم کند. بسیاری از آنها می توانند با استفاده از پروتکل ANT بی سیم و یا به وسیله USB به کامپیوتر برای انتقال داده ها و تنظیمات سنسورهای خارجی متصل شوند. که این تنظیمات از طریق امواج ماهواره ای یا موقعیت جغرافیایی شما امکان پذیر است.

قطب نما (Compass):قطب نما وسیله ای جهت یابی جهت تعیین جهت نسبت به قطب های مغناطیسی زمین است. این شامل یک اشاره گر مغناطیسی (معمولاً در انتهای شمالی مشخص شده) است که می تواند خود را با میدان مغناطیسی زمین هماهنگ کند. قطب نما ایمنی و کارایی سفر ، به ویژه سفرهای اقیانوس را بسیار بهبود بخشید.

معمولا زمانی از این ویژگی استفاده میشود که فلز آهن در آن هیچ کاربردی نداشته باشد اگر قطب نمای ساعتتان را در روی صفحه ساعت ندید ، معمولا در پشت قاب این ساعت ها یک قطب نمای کوچک قرار داده میشود تا زمانی که شما ساعت خود را برمیگردانید بتوانید از آن استفاده کنید. در ساعت های دیجیتالی نیز تنها کافیست از قسمت تنظیمات به گزینه Compass برسید .

نور پس زمینه (Light): این ویژگی برای ساعت مچی این امکان را به شما میدهد تا هنگام شب بتوانید با نور پس زمینه تایم را چک کنید و بتوانید بدون خطای دید ساعت را بخوانید .

شب نما : این ویژگی این امکان را به شما میدهدکه عقربه ها با داشتن لایت شب رنگ قابل خواندن شدن باشند

آموزش ها و اطلاعات بیشتر در اینستاگرام دیجی آنتایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *