اخبار و مقالات ساعت مچی

تعریف ساعت مچی و تاریخچه پیدایش آن

-رولکس-min

تعریف ساعت مچی و تاریخچه پیدایش آن

تعریف ساعت مچی و تاریخچه پیدایش آن ، ساعت مچی ها  به شما این امکان را می دهد تا در موقعیت ها و موقعیت های خاص از زمان مطلع شوید. تلفن های همراه ممکن است بهترین گزینه برای سربازان ، خلبانان یا غواصان برای مراقبت از وقت خود نباشند اما ساعت ها این کار را انجام می دهند. .تلفن های همراه برای یک دانش آموز در طول امتحانات او یا برای یک آقا در هنگام قرار عاشقانه اش ، هنگام رانندگی یا در یک جلسه کاری ایده آل نیستند ، اما ساعت ها بسیار مناسب هستند. به همین دلیل ، استفاده از ساعت مچی راحت تر است.

صنعت مد ساعت های مچی را از میادین جنگ در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 پیدا کرد تا به یک وسیله جانبی مد مدرن در حال حاظر با مارک ها و طرح های مختلف در بازار ، امروزه انتخاب ساعت مچی  شما واقعاً می تواند شما را برجسته کند. ساعت های لوکس همچنین می توانند ویترین اعتبار و منزلت اجتماعی شما باشند.

دیجی آنتایم را در اخبار و مقلات پیدایش ساعت مچی دنبال کنید

یک ساعت مچی مخصوص یک ساعت مچی نمادین یا نسخه محدود کمیاب تمایل دارد که با گذشت زمان ارزش خود را افزایش دهد. اگر آنقدر خوش شانس باشید که صاحب چنین ساعت خاصی هستید ، احتمالاً در آینده سود خواهید برد.

یک ساعت مچی با کیفیت ، اگر از آن مراقبت شود ، یک عمر و حتی صدها سال دوام خواهد داشت. افراد می توانند ساعت های خود را به فرزندان یا نوه های خود واگزار کنند. 

اولین ساعت مچی در سال 1812 ساخته شد تا متناسب با مچ دست ملکه ناپل باشد ، با این حال ، آنها قبلاً در دهه 1570 معرفی شده بودند.

اما به عنوان ساعت بازو توصیف می شدند. ساعت های مچی ها اوایل پیدایش توسط زنان پوشیده میشدند، زیرا ساعت ها در معرض آسیب دیدن حساس بودند ، به همین دلیل آقایان از ساعت جیبی استفاده می کردند. ساعت های مچی در آقایان بیشتر مورد توجه مردان نظامی قرار گرفت.

تعریف ساعت مچی و تاریخچه ساعت

در سال 1880 ، کنستانت ژیرارد ، از ژیرارد-پرگاو ، به طور انبوه دو هزار ساعت مچی برای افسران نیروی دریایی آلمان تولید کرد. هواپیمای برزیلی آلبرتو سانتوس-دومونت در جستجوی ساعتی بود که به او امکان می داد هنگام تنظیم پروازها هر دو دست خود را روی کنترل ها نگه دارد.

او با دوست خوب لویی کارتیه تماس گرفت تا یک گزینه جایگزین ارائه دهد. کارتیه و ساعت ساز او ادموند جیگر ساعت مچی سانتوس را تولید کردند که با پوشیدن آن در حین پرواز توسط سانتوس-دومونت محبوب شد.

در طول جنگ جهانی اول ، یک ساعت جیبی به این معنی بود که برای مراقبت از زمان ، سربازان نمی توانند تمام تجهیزات خود را به طور کامل حمل کنند. برای اینکه دستانشان آزاد باشد ، ساعت های مچی آنها که “ساعتهای ترانشه” نامیده شدند.

این ساعت های مچی اولیه با حرکات ساعت جیبی ساخته می شدند ، برخی از مارک ها تاج را در ساعت 12 قرار می دادند در حالی که برخی دیگر آن را به ساعت 3 منتقل می کردند.

آنها روی بندهای چرمی پوشیده شده بودند و امکان هماهنگی دقیق مانورها و حملات را فراهم می کردند. ساعتهای مچی بخشی از لباس افسر برای جبهه جنگ شد. آنها به یک ساعت مچی درخشان و کریستال نشکن ساخته میشدند که همچنین باید به جای تهیه توسط ارتش به صورت جداگانه خریداری میشدند.

تحولات مدرن ساعت مچی در چه سالی شروع شد؟

در سال 1930 ، اولین کرونومتر توسط شرکت Watch Breitling ثبت اختراع شد با اینکه در ابتدا در دهه 1770 اختراع شده بود . کرونوگراف ، در حالی که شبیه به کرنومتر است ، علاوه بر افزایش زمان ضبط شده، زمان را نیز اندازه گیری می کند.

ساعت های مچی برقی در دهه 1950 معرفی شدند. عقربه ها به صورت مکانیکی حرکت می کردند اما چرخ تعادل توسط یک سلونوئید تأمین می شد ، یک سیم نازک دور یک هسته فلزی پیچیده شده و هنگام عبور جریان الکتریکی ، یک میدان مغناطیسی تولید میکردند. این ساعتهای برقی ساعت کوارتز بودند.

ساعت کوارتز تمام قطعات متحرک موجود در ساعتهای مکانیکی را از بین برد و جای خود را به باتری داد. این بدان معنی است که ساعت های کوارتز حساسیت  بیشتر دارند و می توانند دقت و صحت بیشتری را بدون تمیز کردن و روغن کاری داشته باشند.

این ساعتهای کوارتز به جای حرکت خود سیم پیچ توسط مدار باتری کار می کنند. ساعتهای کوارتز از شمارنده های دیجیتال به جای قطار چرخ برای افزودن ضربان برای ردیابی زمان استفاده می کردند ، این امر هنوز در ساعتهای کوارتز یافت می شود.

نقره ، فولاد ضد زنگ و طلا همه از مواد معمول دیده بان هستند ، شرکت ها با استفاده از تیتانیوم و فیبر کربن در طرح های موردی خود و همچنین استفاده از آلومینیوم و پلاتین آزمایش کرده اند.

در سال های اخیر ساعت ها یی حتی با مواد پیشرفته تری از جمله سیلیکون و سرامیک ساخته شده اند. برخی از این مواد ، نه تنها در موارد سازنده بلکه ، در حرکات ساعت نیز یافت می شوند.

ساعت ها همیشه با تکنولوژی و اختراعات همراه بوده اند ، ما واقعاً طی چند دهه گذشته این موضوع را با ساعت های کوارتز و برقی دیده ایم.

اخیراً با گسترش فناوری در صنعت رایانه و تلفن همراه ، شرکت ها در حال آزمایش “ساعت هوشمند” بوده اند. این ساعت ها فقط به ساعت سازان اختصاص ندارد ، زیرا شرکت های تولید کننده نرم افزار زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد چگونگی میکرو فناوری کرده اند.

 اپل iWatch را معرفی کرده است و همچنین می توانید Google Watch و Android Wear را پیدا کنید. برای همگام شدن با این ساعت های هوشمند ، بسیاری از مارک های ساعت لوکس اکنون فناوری هوشمند خود را معرفی می کنند. IWC اخیراً اطلاعات مربوط به اتصال IWC خود را منتشر کرده است ، که به جای اینکه در ساعت تعبیه شده باشد ، روی بند پوشیده شده است. TAG Heuerهمچنین همکاری خود را با Google و Intel برای ایجاد ساعت هوشمند اعلام کردند. مارک هایی مانند Montblanc ، Frederique Constant ، Alpina ، Mondaine و Movado نیز اعلامیه ساعت هوشمند ساخته اند.

 حتی با وجود همه پیشرفت های جدید فن آوری و انتشار ، ساعت های مکانیکی اینجا هستند تا بمانند. زیبایی در ساخت و نوآوری مکانیکی این ساعت ها وجود دارد که مردم به سمت آن جذب می شوند.

این در دنیای تماشاگران مجموعه های پرنعمت دیده می شود ، که تلاش می کنند ساعت های کلاسیک ساخته شده قبل از فشار تکنولوژی را پیدا کنند. این فناوری های جدید که امروزه دیده می شوند ، به تخیل کمک می کند تا مسیرهای پیش بینی نشده ساعت سازی را پیدا کنند.

تعریف ساعت مچی و تاریخچه پیدایش آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *