اخبار و مقالات ساعت مچی

تشخیص ساعت کارتیر اصل

-ساعت-کارتیر-اصل-min

حتما تا بحال کلمه های کپی به گوشتان خورده است، مثلا ساعت هایکپی، کفش هایکپی، زیورالات هایکپی و غیره برای کسانی که علاقمند به ساعت مچی هستند این کلمه بیشتر آشناست. با توجه به بالا بودن قیمت ارز در داخل کشورمون و قیمت بالای ساعت های اورجینال، ساعت های هایکپیِ برند های معتبر نظیر ساعت کارتیر وارد بازار ساعت شده است که طرفداران زیادی نیز در سرتاسر جهان دارد. به جرات می توان گفت که بیش از نیمی از بازار ساعت ایران را ساعت های هایکپی تشکیل داده است. در این مقاله راجع به تشخیص ساعت کارتیر اصل صحبت کنیم. بنابراین در ادامه از مقاله دیجی آنتایم همراه همیشگی ما باشید:

چند درصد از ساعت های کارتیر موجود در بازار فیک هستند؟!

متاسفانه باید بگویم ساعت مچی فیک یا تقلبی سهم 30 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده و در ایران این عدد به 50 درصد می‌رسد! شاید باورش کمی سخت باشد اما از ساعت 1980 میلادی که اولین ساعت‌های مچی به بازار معرفی شدند، ساعت‌های فیک هم پا به پای ساعت اصل رشد کرده و کیفیت کپی برداری را افزایش دادند.

تشخیص ساعت کارتیر اصل

تشخیص ساعت کارتیر اصل

6 روش مطمئن برای تشخیص ساعت کارتیر اصل از تقلبی

کارتیه خود را به‌عنوان مجموعه‌ای که فرهنگ طراحی منحصربه‌فردی دارد معرفی کرده و به‌موجب آن به تولید ساعت‌هایی با شکل‌های دقیق، خطوط خالص، نسبت‌های عالی و جزئیات گران‌بها پرداخته است. ساعت کارتیه اصل دارای کیفیت‌ و ویژگی‌های ثابتی در طراحی است که آن را متمایز کرده و تشخیص اصل از فیک را تا حدود زیادی آسان می‌نماید. در ادامه این یادداشت قصد داریم به شما روش هایی را آموزش دهیم که امکان خطا در آنها وجود نداشته باشد. روش هایی که هم برای خرید آنلاین قابل اجرا است و هم برای خرید حضوری.

برای خرید ساعت مچی زنانه از فروشگاه اینترنتی دیجی آنتایم کلیک کنید.

1- قاب پشتی

اولین قدم در تشخیص ساعت کارتیر اصل توجه به قاب پشتی ساعت است. هنگامی‌که قاب پشت یک ساعت کارتیه اصل را بررسی می‌کنید، نوشته‌ها حکاکی شده، واضح و هدفمند خواهند بود. این نحوه چاپ نیز برای شناسایی کامل ساعت کارتیه بسیار مناسب است.

2- بدون صدا

صدای نویز و تیک تاک ساعت یکی از مهمترین راه‌هایی است که برای تشخیص ساعت اصل کارایی دارد. به این صورت که ساعت را نزدیک گوش تان ببرید، اگر عقربه‌های ساعت زمانی ‌که در حال حرکت هستند، صدای نویز داشته باشد فیک است اما اگر بی صدا باشد قطعا این ساعت اورجینال خواهد بود.

3- وزن ساعت

قدم سوم تشخیص ساعت کارتیر اصل توجه به وزن ساعت میباشد. برندهای معتبر تولید کننده ساعت در دنیا، همیشه از مواد اولیه با کیفیت برای ساخت محصولات خود استفاده میکنند. موادی مانند طلا، پلاتین، تیتانیوم، الماس، فولاد ضد زنگ، استیل، چرم اصل و شیشه های ضد ضربه که در واقع بالا بودن قیمت ساعت های اصل نیز به همین دلیل است. به همین دلیل وزن ساعت های اصل در مقایسه با نمونه های تقلبی معمولاً به طور قابل توجهی بیشتر است.

4- قیمت ساعت

گام بعدی برای تشخیص ساعت کارتیر اصل  قیمت ساعت است. ساعت های تولید شده توسط برندهای معروف، حتی در کشور خودشان هم از قیمت نسبتاً بالایی برخوردارند. حالا هزینه های حمل و گمرک را هم به آن اضافه کنید! پس هیچ دلیلی باعث نمیشود که یک ساعت مچی اصل، با قیمت خیلی پایین به فروش برسد، جز تقلبی بودن آن. چراکه تولید یک ساعت با کیفیت، هزینه های نسبتاً بالایی دارد.

5- بسته بندی ساعت

یکی دیگر از نکاتی که میتواند در تشخیص اصل و فیک بودن ساعت بشما کمک کند، توجه به بسته بندی ساعت است. در نمونه های اصل، جعبه ساعت نیز بسیار با کیفیت ساخته شده، لوگوی برند به درستی روی آن ثبت شده و بارکدها کاملا خوانا هستند.

6- شیشه ساعت

مورد ششم در خصوص تشخیص ساعت کارتیر اصل توجه به شیشه ساعت است. ساعت‌های اصل دارای شیشه کریستالی یاقوت کبود هستند. این شیشه‌ها بسیار لوکس بوده و گران قیمت می‌باشند. اگر این شیشه را به صورت زاویه دار در برابر نور قرار دهید رنگ ارغوانی یا بنفش دارد. این نوع شیشه ضد خش و ضد ضربه هستند.

7- شماره سریال

اعداد و حروف مانند یک شماره مدل گسترده هستند که تعیین‌کننده موتور ساعت بوده و همچنین باید شکل، اندازه و طراحی قاب آن را منعکس کنند. شماره طولانی‌تر، شماره‌ سریالی است که برای هر ساعت ساخته‌ شده و منحصربه‌فرد است. مدل‌های قدیمی‌تر شماره‌ سریالی که از ۸ کاراکتر (۶ عدد و ۲ حرف) تشکیل شده بود داشتند اما در ساعت‌های مدرن کارتیه، یک عدد ۴ رقمی دیده می‌شود.

8- داشتن اعداد رومی

مورد بعد در تشخیص ساعت کارتیر اصل وجود اعداد رومی بر روی ساعت است. در طراحی ساعت کارتیه اصل معمولاً صفحه‌هایی با اعداد رومی پررنگ و مشکی دیده می‌شوند که تضاد خوبی با پس‌زمینه‌های سفید یا نقره‌ای دارند. این ویژگی باعث می‌شود ساعت‌های مچی بسیار خوانا و قابل‌ تشخیص باشند.

9- موتور ساعت

موتور ساعت مچی، 51 درصد از ساعت مچی است! بدنه، بندها و سایر لوازم به کار رفته در ساعت مچی را می‌توان به بهترین شکل کپی کرد، اما کپی کردنِ موتور ساعت، هزینه های زیادی دارد به همین دلیل می‌شود گفت موتور ساعت غیر قابل کپی است.

10- توجه به جنس بدنه

مورد آخر در تشخیص ساعت کارتیر اصل  توجه به جنس بدنه ساعت میباشد. این تفاوت در مورد ساعت هایی است که در ساخت نمونه اورجینال آنها از طلا استفاده شده است. در ساخت قاب و بند ساعت های اورجینال معمولا از طلا(طلا، طلای سفید و طلای رز)، تیتانیوم، سرامیک، کربن یا استیل ضدزنگ با عیار بالا استفاده می شود، در حالی که ساعت های هایکپی عموما از استیل ضدزنگ عیار بالا و سرامیک ساخته می شوند.

تشخیص ساعت کارتیر اصل

تشخیص ساعت کارتیر اصل

خرید از فروشگاه دیجی آنتایم

دیجی آنتایم یک فروشگاه معتبر و شناخته شده است که خیال شما را از بابت خرید ساعت مچی اصل راحت می کند .وقتی حرف از فروش ساعت مچی اصل می شود، خرید از دیجی آنتایم روشی سریع، آسان برای تشخیص ساعت اصل از فیک است که به شما اطمینان اصالت کالا را می دهد. برای خرید ساعت مچی زنانه از فروشگاه اینترنتی دیجی آنتایم کلیک کنید.

جمع بندی

توصیه می‌شود برای خرید ساعت کارتیه اصل ضمن در نظر گرفتن مطالب ذکر شده در این مقاله، به مراکز معتبر و نمایندگی‌های رسمی مراجعه نمایید. در این بین ساعت دیجی آنتایم ازجمله مجموعه‌های مطمئنی است  که می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *