اخبار و مقالات ساعت مچی

تاریخچه ساعت های باتری (کوارتز)

-ساعت-سیکو-min

تاریخچه ساعت های باتری (کوارتز)

تاریخچه ساعت های باتری (کوارتز) ،ساعتهای کوارتز به دهه 1970 برمی گردد که اولین ساعتهای کوارتز منتشر شد و باعث “انقلاب کوارتز” یا “بحران کوارتز” شد. قبل از توسعه ساعتهای کوارتز ، تولیدکنندگان ساعتهای سوئیسی بر صنعت تسلط داشتند و حرکات پیچیده اتوماتیک و دستی ساعت را ایجاد کردند.

در 25 دسامبر 1969 ، سیکو از Astron ، اولین ساعت کوارتز جهان ، که آغاز انقلاب کوارتز بود ، رونمایی کرد. اولین ساعت آنالوگ کوارتز سوئیسی – Ebauches SA Beta 21 حاوی حرکت Beta 1 – در نمایشگاه بازل 1970 وارد شد.

اولین ساعت مچی با حرکت کوارتز در سال 1927 توسط مهندس آمریکایی وارن ماریسون اختراع شد . ده سال بعد ، ایساک کوگا ، دانشمند و مخترع ژاپنی ، اولین ساعت کوارتز ژاپنی را ساخت.
تاریخچه ساعت های باتری
تاریخچه ساعت های باتری (کوارتز)
ساعتهای دیجیتالی مجهز به کوارتز آغاز انقلاب زمانی بود که به محبوبیت ساعتهای کوارتز رسید. برای مدتی ، ساعت های دیجیتالی از ساعت های آنالوگ محبوبیت بیشتری داشتند. در آوریل 1972 ، شرکت همیلتون واچ از اولین ساعت دیجیتالی جهان به نام Pulsar رونمایی کرد. این ساعت دارای یک قاب طلایی و یک صفحه نمایش LED (دیود ساطع کننده نور) بود. با فشار یک دکمه ، صفحه نمایش LED روشن می شود تا زمان را با ارقام نشان دهد. ساعتهای دیجیتالی این دوران بر خلاف ساعتهای کوارتز آنالوگ که دارای صفحه و عقربه های معمولی بودند ، کاملاً الکترونیکی و بدون قطعات متحرک بودند.

کوارتز یعنی چه؟

1: ماده معدنی متشکل از دی اکسید سیلیکون که در بلورهای شش ضلعی بی رنگ و شفاف یا رنگی یا در توده های بلوری وجود دارد. 2: کریستال کوارتز که وقتی در میدان الکتریکی قرار می گیرد با فرکانس ثابت نوسان می کند و برای کنترل دستگاه هایی که نیاز به تنظیم دقیق ساعت کوارتز دارند استفاده می شود.
بحران کوارتز زمانی ایجاد شد که ساعت سازان ژاپنی مقدار زیادی ساعت کوارتز به بازار عرضه کردند . در طول دهه 1970 و 1980. محبوبیت این ساعت ها به سرعت افزایش یافت زیرا دقیق تر و سریعتر ساخته می شدند. با این حال ، فقط مارک های ساعت ژاپنی نبودند که به شدت به ساعتهای کوارتز وارد شدند.
ساعت کوارتز یک ساعت مجهز به باتری یا سلول خورشیدی است که در آن زمان سنجی توسط کریستال کوارتز تنظیم می شود که با فرکانس خاصی ارتعاش می کند. ساعتهای کوارتز با ساعتهای مکانیکی تفاوت دارند زیرا معمولاً از دقت بیشتری برخوردارند و به مدت 12 ماه یا بیشتر خود را حفظ می کنند.
تعریف دیگر ساعتهای کوارتز ساعتهایی هستند که از نوسانگر الکترونیکی تنظیم شده توسط کریستال کوارتز برای حفظ زمان استفاده می کنند. این نوسان ساز کریستالی یک سیگنال با فرکانس بسیار دقیق ایجاد می کند ، به طوری که ساعت ها و ساعت های کوارتز حداقل یک مرتبه از دقت بیشتری نسبت به ساعت های مکانیکی برخوردارند.

سنگ های استخراج مواد کوارتز برای باتری ساعت

کوارتز آنقدر فراوان است که تقریباً در هر سنگ حداقل مقدار کمی از آن وجود دارد. وزن کوارتز 90 هزار پوند در برزیل استخراج شده است. از آنجا که حاوی سیلیکون خالص است ، کوارتز برای ساخت بسیاری از اجزای کامپیوتر استفاده می شود. کوارتز تقریباً در هر رنگی وجود دارد.

کوارتز به چه چیزی معروف است؟

کریستال کوارتز یک سنگ قدرت است که به عنوان سنگ شفابخش شناخته می شود . این سنگ به عنوان قوی ترین سنگ درمانی پادشاهی معدنی شناخته می شود که می تواند در هر شرایطی کار کند. 
این کریستال به دلیل کاربردهای فراوان آن “کریستال جهانی” نامیده شده است و برای تجلی ، شفا ، مراقبه ، محافظت و کانال دهی مفید است.
گفته می شود که با جذب ، ذخیره ، رهاسازی و تنظیم انرژی ، آن را تقویت می کند . همچنین گفته می شود که به تمرکز و حافظه کمک می کند. از نظر فیزیکی ، کریستالهای شفاف به تحریک سیستم ایمنی و تعادل کل بدن کمک می کنند
ساعت کوارتز نیاز به خدمات دارد اما فاصله آن 10 سال یا بیشتر است.
همچنین بسته به نوع تولید ، حدود 1-2 سال یکبار  به طور منظم نیاز به تعویض باتری دارد. از آنجایی که قطعات متحرک بسیار کمتری دارد ، ساعت کوارتز مانند ساعت اتوماتیک نیازی به سرویس مکرر ندارد.
موتور ساعت های باتری (کوارتز)
ساعتهای کوارتز اغلب به چشم حقارت دیده می شوند ، اما نسبت به ساعتهای مکانیکی خود قابل اطمینان تر و دقیق تر هستند . 

پیشرفتها در بازار ساعتهای کوارتز همچنان در حال تکامل است. امروزه بسیاری از مارک های لوکس و مد تکنولوژی کوارتز ماندگار را ایجاد کرده اند. Breitling ، Grand Seiko و Longines ساعتهای “فوق کوارتز” ایجاد کرده اند که برای کسانی که به دنبال دقت زیاد هستند ساخته شده است.

تعریف ساعت مچی و تاریخچه پیدایش آن

کوارتز خورشیدی یکی دیگر از پیشرفت هایی است که توسط مارک هایی مانند Citizen (Eco-Drive Technology) و Seiko (Kinetic) انجام شده است که اکنون نیاز به تغییر باتری را برطرف می کند. ساعت های خورشیدی در حال افزایش هستند و راحتی ساعت را افزایش می دهند ، ویژگی اصلی که با “انقلاب کوارتز” آغاز شد.

نکاتی که در مورد ساعت های کوارتز باید بدانیم

مواردی مهمی که باید در مورد ساعت مچی های باتری باید بدانیم اولین مورد تعویض به موقع باتری هست که باید به محض به پایان رسیدن باتری آن را تعویض کنیم چون باقی ماندن باتری از کار افتاده ایجاد سولفات کرده و باعث آسیب رساندن به ساعت مچی میشود.

دومین مورد اینکه حتما برای تعویض باتری ساعت حتما توسط اشخاص متخصص انجاتم شود تا به واتر پرو ساعت آسیبی وارد نشود و یا واشر های دور درپوش ساعت که مهمترین مورد برای حفاظت از واتر پرو ساعت مچی هستند که اگر از بین برود ممکن است باعث از بین رفتن واتر پرو ساعت و بخار گرفتن داخل صفحه بشود و کار کرد ساعت مچی را مختل کرده و آسیب جدی به موتور ساعت بزند.

سومین مورد اینکه حتما دقت شود که عمر باتری ساعت مچی چند ساله است تاچ سولار با عمر باتری بالای ده سال است و یا باتری های معمولی با نیاز به تعویض هر دو سه سال یکبار که به شما کمک خواهد کرد که انتخاب درست و پیگیری خدمات تعویض باتری به موقعتری داشته باشید.

و در آخر سفارش (دیجی آنتایم )به شما کاربران عزیز دقت در خرید و انتخاب درست در انتخاب ساعت مچی خود است که بایدخیلی دقت شود هنگام انتخاب که چه ساعت مچی و با چه موتوری خریداری میکنید یک ساعت مچی با موتور کوارتز(باتری) یا ساعت مکانیک اتوماتیک موتور داخل ساعت مچی بسیار هائز اهمیت میباشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *