اخبار و مقالات ساعت مچی

تاریخچه انواع موتور های ساعت مچی

-min-1

تاریخچه انواع موتور های ساعت مچی

تاریخچه  انواع موتور های ساعت مچی ،توماس تامپیون در سال های (1639-1713) فعال وساعت ساز ،  مکانیس انگلیسی بوده که هنوز هم تا به امروز “پدر ساعت سازی انگلیسی” شناخته می شود.

 
یک ساعت ساز از نورنبرگ به نام پیتر هنلین اولین ساعت را اختراع کرده است. او یکی از “ساعت های مچی” را در قرن پانزدهم ایجاد کرد. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از ساعت سازان دیگر در همان زمان دستگاه های مشابهی را تولید کردند.
در اواسط قرن نوزدهم ، اکثر ساعت سازان طیف وسیعی از ساعت های مچی را تولید کردند.
 

انواع موتور ساعت مچی

 
موتور ها به چهار دسته تقسیم میشوند:

موتور کوارتز:حرکت کوارتز که  از منبع تغذیه باتری استفاده می کند و مانند ساعت مکانیکی نیازی به سیم پیچ ندارد. این دقیق ترین نوع حرکتی است که در حال حاضر تولید می شود.ساعت مچی باتری

ساعت کوارتز یک ساعت مجهز به باتری یا سلول خورشیدی است و سیگنال الکتریکی را از طریق کریستال کوچکی از کوارتز که در مدار تعبیه شده است ارسال می کند. در اصل ، یک ساعت کوارتز از باتری تغذیه می کندساعتهای کوارتز با ساعتهای مکانیکی تفاوت دارند زیرا معمولاً از دقت بیشتری برخوردارند و به مدت 24 ماه یا بیشتر منبع تغذیه خود که همان باتری هست را حفظ میکنند.

سیگنال الکتریکی را از طریق کریستال کوچکی از کوارتز که در مدار تعبیه شده است ارسال می کند.

موتور های ساعت مچی مکانیکی (کوکی):در این نوع موتور ساعت مچی که با پیچیده شدن فنر کوک منبع تغذیه خود را شارژمیکند با پیچیده شدن این فنر توسط دسته کوک انرژی مورد نیاز برای شروع بکار این نوع موتورها تامیین میشود و نیاز به باتری و تعویض باتری نخواهند داشت.

صفحه ساعت کوکی

این مدل ساعت مچی ها اغلب به صورت قلب باز یا اسکلاتون هستن که پیچیده شدن فنر پیدا باشد. و ازلحاظ زیبایی و ظرافت بسیار گزینه مناسبی هستند.

و بیشتر سبک رسمی و کلاسیک دارند.در این مدل ساعت مچی ها با چرخاندن دسته کوک شروع به کوک شدن میکندکه تا تغریبا 16 دور پیچیده شود شارژرا کامل میکند و برای مدت دو تا نزدیک سه روز شارژرا نگه میدارد.

مزیت این نوع موتور ساعت ها به این شکل هست که انرژی ذخیره شده با شارز فنر انجام میشود و نیاز به بسته بودن روی دست نیست.

در پیچیده شدن فنر معمولا بعد از اتمام شارژ دسته کوک سفت میشود و نشان میدهد که شارژ کامل هست و شروع بکار ساعت مچی میباشد.

مطلب مرتبط

ویژگی های یک ساعت خوب و با کیفیت از دیدگاه دیجی آنتایم


موتور های ساعت مچی موتور اتوماتیک:ساعت های اتوماتیک نیازی به باتری ساعت ندارند زیرا از طریق انرژی جنبشی که کاربر با حرکت بازو تولید می کند تغذیه می شود. این ساعت ها دارای وزنی چرخشی هستند و با حرکت طبیعی مچ دست ، ساعت را می پیچاند تا به آن قدرت دهد.ساعت اتومات

اگر ساعت اتوماتیک خود را استفاده نکنید ، پس از اتمام ذخیره انرژی ، ساعت متوقف می شود . ساعت اتوماتیک برای شارژ ذخیره انرژی خود به سیم پیچ یا سیم پیچ دستی بستگی دارد.

چگونه از ساعت اتوماتیک مراقبت کنیم؟

 

 

 

 

 

در زیر 13 نکته در مورد نحوه مراقبت از ساعت اتوماتیک خود آورده شده است:

  1. از افتادن یا گرفتن هرگونه شوک خارجی به خوبی مراقبت کنید
  2. ساعت را از رطوبت دور نگه دارید
  3. آن را در نزدیکی وسایل الکترونیکی یا آهنرباهای قوی قرار ندهید
  4. به یاد داشته باشید که ساعت را سرویس کنید
  5. ساعت را برای مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید
  6. تمیز و به دور از کثیفی نگهدارید
  7. هنگام تعویض بند ، مراقب باشید
  8. استفاده از ساعت در دمای شدید خودداری کنید
  9. هنگام بستن ساعت روی مچ دست ، آن را باد نکنید
  10. هنگام سرویس ، واشرها و مهر و موم ها را عوض کنید
  11. تا زمانی که در آب هستید از تاج یا فشار دهنده استفاده نکنید
  12. ساعت بلااستفاده را در جعبه مناسب نگهداری کنید
  13. با سیم پیچ دستی حداقل باشید

برای شارژ این مدل ساعت مچی هافقط با چرخش و حرکت دست و چرخش لنگرک انجام میشود و حتما باید حرکات دست کامل و زیاد باشد یعنی برای اشخاصی که دارای مشاغل پر تحرکی نیستند مناسب نیست و افراد بازنشسته که زیاد از ساعت مچی استفاده نمیکنند چون اگر حرکات دست به اندازی کافی نباشد ممکن است شارژ به صورت کامل انجام نشود و ساعت مچی کار خود را به درستی انجام ندهد.

 نکته بسیار مهمی است که باید به خاطر داشته باشید زیرا ساعت اتوماتیک در صورت مغناطیسی شدن دچار اختلال شدیدی می شود ، چرا که کاملاً با حرکت دادن قطعات فلزی کار می کند.

قطعات متحرک مختلف از مغناطیس شدن مختل می شوند و این باعث می شود دقت ساعت از بین برود.

اگرچه این قبلاً واقعاً نگران کننده نبود ، اما امروزه به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است زیرا لوازم الکترونیکی امروزه در همه جا وجود دارد. اگر ساعت را در نزدیکی آن قرار دهید ، وسایل الکترونیکی می توانند عامل مغناطیس شوند. بنابراین ، مهم است بدانید که ساعت را در کجا نگهداری میکنید تا به هیچ وسیله الکترونیکی نزدیک نباشد.

پشتیبانی آنلاین دیجی آنتایم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *