اخبار و مقالات ساعت مچی

چگونگی انتخاب سایز قفل و بندهای چرمی

Untitled-1-min-19

چگونگی انتخاب سایز قفل و بندهای چرمی

چگونگی انتخاب سایز قفل و بندهای چرمی بخاطر زیبایی خاص و شیکی که به مچ دست اشخاص میدهند خیلی مورد استقبال عموم هستند. و بیشتر اشخاصی که استایل های اسپرت و کلاسیک دارند از این سبک بندها استفاده میکنند. چه بسا اشخاصی که ساعت مچی های بند استیل دارند و میخواهند در اینده با بند چرمی مدل بند های ساعت خود را تغییر دهند و یا بندهای چرمی ساعت خود را که در اثر استفاده بلند مدت دچار فرسودگی شده تعویض کنند.

بندهای چرم طبیعی که با اصالت هستند مثل بند های هایتون گزینه خوبی برای این منظور هستند، در ابتدا باید بدانید سایز بند ساعت مچی شما چه سایزی هست که در سایت دیجی آنتایم تمامی بند های چرمی باسایز و عکس واقعی از خود محصول و همچنین ضمانت اصالت موجود میباشند.

در ایتدا مانند تصویر زیر با یک خط کش یا یک متر ابتدا و انتهای بالای بند که به قسمت کیس یا قاب ساعت شما متصل هست رو اندازه میگیرید که چند میلی متر است بر فرض مثال با اندازه گیری شما 18 میلی متر معادل 1/8 سانتیمتر است که باید از سایز 18 برای بند ساعت خود استفاده کنید و البته حتما دقیق اندازه بگیرید که یک میل هم اگر جابه جا بشه در سایز کردن بند دچار مشگل خواهید شد.

چگونگی انتخاب سایز قفل و بند در بندهای چرمی

برای مثال اگر بند ساعت شما 18 میلیمتر باشد و شما به اشتباه 19 میلی متر را خرید کنید بند شما کمی بزرگتر از پین بند ساعت شما خواهد بود و آزاد روی پین نصب نخواهد شد.

سایزبندهای 20 به پایین معمولا زنانه هستند باسایز کوچک و سایز های 20 میلی متر به بالا سایزهابی مردانه هستند که البته در بعضی از مدل های ساعت مچی های خاص شاید برعکس این سایز بند ها هم شامل بشوند.

و در انتها برای انتخاب قفل که برای حفظ سلامت بند های چرمی هائز اهمیت هستند قفل های پروانه ای یا کلیپسی هستند که باعث میشوند عمر بندهای چرمی به دو برابر برسد چه بسا که اگر بند چرمی شما هم از بین بره باز این این نوع قفل ها البته با متریال بالا (قفل های هایتون) میتونید باز هم روی بند های بعدی استفاده کنید که بیشتر بندهای چرمی هایتون این نوع قفل ها را روی بندهای خود دارند.

چگونگی انتخاب سایز قفل و بند در بندهای چرمی

اما اگر به صورت جداگانه قصد خرید این نوع قفل ها را دارید برای اندازه گیری آنها ابتدا در بیشتر سایز بندی ها سایز قفل دو میل کوچکتر از سایز بند میباشد ولی باز اندازه گیری قبل از خرید شرط احتیاط میباشد.

با کمک یک خط کش یا متر قسمت انتهایی بند که توسط پین به قفل اتصال پیدا میکند را اندازه گیری میکنیم که معولا سایز هایی با اعداد زوج دارند مثلا سایز 16 18 20 22 که نسبت به سایز اندازه گیری شده میتوانیم خرید انجام دهیم.

چگونگی انتخاب سایز قفل و بند در بندهای چرمی

نمونه های فیک یا غیر اورجینال این قفل ها در بازار بسیار فراوان هستند اما با کیفیت فوق العاده پایین که شاید عمر مفید آنها به یک سال هم نرسد اما نمونه های قفل های هایتون که با متریال بالا هستند و رنگ بند های مختلف دارند گزینه مناسبی برای قطعی کردن حرید شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *